Monday, October 7, 2019

Akmal's gathering at Mizi Bistro

One of or Couchsurfing Penang families member kena berhijrah ke negeri lain, jadi kami buat lah dinner gathering kat dia. Tapi masa dia mai aku teroih macam, " ehh hang ni awat Akmal pakai spek malam-malam masok restoren "...



Aku dok sebelah dia masa makan, jadi aku agak berhati-hati sebab dia ada kemungkinan untuk mencuri makanan aku... Ha la, pakai spek kan, sat dok buat akaiiiii pulak.

Mizi Bistro ni ada beberapa cawangan taw, yang aku p ni dekat Krystal Point.




Ahli-ahli yang mai demi Akmal.

Besala kalau gathering kan kena bagi speech, jadi deni tak terkecuali. Dia sengaja pakai spek sebab nak cover air mata jantannya yang mengalir..... SERRRR...!!

Walaupun deni pemain ragbi, tapi hati dan  emosinya begitu nipis sekali jika hendak dibandingkan dengan kulit bawang... Sedih katanya sebab tinggalkan kami...Berlakon semuaaa !


Awai gelak, pastu sedih..

Okay, now kita move to makanan yang ada di Mizi Bistro pastu kita akan kembali kutuk si Akmal balik di akhir post ni.. Hahahaha


Beef lasagna

Disebabkan aku tak amik pic close up makanan si buta ni, aku gugel kat hampa.

Sedap :

Lasagna Al Forno
Sumber : Mizi Bistro website



Tak sedap :

London Fish and Chips

Fish and chips depa berbentuk macam goreng pisang.. Aku tak taste lah dengan ikan depa ni.. Maybe hampa suka.

Dan ada lagi beberapa makanan yang kami order, tapi aku tak snap picture TAPI aku rasa kawan aku punya makanan.. Jom kita tengok

Sedap :

Mushroom soup and bread
.
.
.
Baked French Onion Soup
.
.
.
Chicken Cordon Bleu (maigaddd sedap)

Ni senang macam ni, aku boh link kat hampa menu depa ada.. Haaa, satu lagi, dekat Mizi Bistro ni ada set meals taw, harga RM 32 ( termasuk soup, main course, dessert dengan drinks - which is aku rasa lagi berbaloi )

http://mizibistro.com/Doc/Mizi%20Krystal%20Point%20(OP).pdf

Dan dekat bawah ni pulak ialah link website depa

http://mizibistro.com/

Lepaih makan-makan kami pun sembang-sembang sampailah masa Akmal bagi ucapan. Sedih la jugak deni takdak sebab deni seorang kawan yang baik, aku suka kat dia tapi tak taw la dia suka kat aku ka tak sebab aku penah cancel dua kali, last minit untuk p karok dengan dia...Hahaha








Akhirnya, kami pon potong kek.. Klishe-nyaaaaaaaa.. Tapi nak potong apa lagi selain kek kan.
Untuk Akmal, semoga berjaya di tempat baru dan jangan kawan sangat dengan orang di tempat baru tu, sebab orang Penang lagi best dari depa, kecuali Bruno ;-)




Bye


1 comment:

  1. TERIMA KASIH YAN ! hang kasi aku full package naaaa. siap la nanti kita karok satu round lagi HAHAHAHA

    ReplyDelete