Wednesday, January 22, 2020

Cerita lelaki melayu yang marah apek cina

Haaaa, okay kali ni kita cerita yang ringan-ringan pulak. Kali ni cerita pasai kawan aku yang namanya Taufik. Deni boleh dikatakan pandai jugak lah masak, jadi ada satu hari tu ( weekend ) aku teman dia p Market Padang Tembak.


Taufik dengan penutup mulut non-influenza.



Deni jalan laju..harammm.

Taufik ni boleh la cakap hokkien sepatah dua. Hampa taw dia punya berlagak cakap hokkien tu sama level dengan Shila Hamzah dok nyanyi lagu bahasa mandarin.. Apa dia merepek aku pun tak taw, sampai apek-apek dok juai dalam market tu kagom lah dengan deni.


Dia buatlah makan-makan dekat satu apartment dekat Feringgi, jadi aku pun p lah kan. Yang sialnya ialah, disebabkan event dia aku terpaksa MC wey. Tu satu hal, satu hal lagi pada hari yang sama, aku kena saman dengan trafik sebab salah parking kereta...Tu pun punca dari si pak gemok berkulit cerah ni lah..

Bahan-bahan yang ada di Market Padang Tembak.





Pusing punya pusing, rupanya Taufik ni nak masak tomyam sahaja. Sibatnyaaaa, penat jalan tapi barang dia beli ada lah dalam 7 jenis barang pastu paksa aku pegang. Aku dah la nak amik picture lah, nak apa lahhh..




Ada satu part tu kan, deni nak beli lah daun limau nak boh dalam tomyam. pastu daun tu har dua kupang ka berapa tah.. Dia MARAH wey apek tu

Apek tu pun tersengappp dengan deni.. Sibatnyaaa perangai taufik. Kira ni hidop di zaman 2020 dah, kita kena menyantuni bangsa lain hang taw tak. 



Ni sayoq-sayoq yang dia beli. Dia bayaq semua sebab aku dah takdak cash masa ni. ;-)


Market Padang Tembak ni dikira fresh jugak lah barang-barang apa semua. Dan harga depa tak semahai market ayaq itam. Ada la beza sana sini sikit dalam sekupang dua.



Sapa suka benda ni,..Sedap kan !!


Lelaki melayu yang petah berbahasa hokkien




Ada ayam halal taw dekat level bawah

Ni pun dia potong. Aku macam tak reti sangat buat kerja

Semualah kiranya dia buat, kecuali membasuh.. Membasuh aku yakin untuk buat


HASIL-nyaa
.
.
.
.
Telur dadar Ms. Ching Yun Siang bermata sepek.

Tomyam Leong Fei Lok hidung kemek.

Dua menu ja dia masak, tapi harammmmm punya bising dekat market Padang Tembak. Sekian sahaja. Bye


3 comments: