Tuesday, August 20, 2019

Apa yang best sangat di 7-11 Thailand

Apa yang best sangat dekat 7-11 Thailand dan awat Malaysia punya 7-11 macam serrrr ?? Jom kita tengok gambaq dan mari kita huraikan secara ilmiah ( sambil mencarut ).




Double Jelly.

Kita mulakan dengan minuman kegemaran aku, iaitu Double Jelly, harga 10 bath.
NAKHARAM rm.120 macam tu ja. Aku nanti beli 5 paket pelbagai rasa. Actually benda ni manaih la, macam kawan aku Nas tak boleh minum, dia diabetis. EH ! Hahaha


Beauty Drink

Minuman ni sesuai untuk sapa yang hodoh-hodoh tu.. Haaaa, hampa minum, terus jadi cantik dalam masa 3 minit.


Susu kegemaran

Dekat Thai ni banyak jenis susu, morah-morah baq hianggg !! Susu tanpa gula ada, susu bergula ada, susu strawberry ada, coklat ada..Dan paling mahai sekali ialah susu pondan  !!



Nasi berlauk.

Tapi kan, aku syorkan hampa tak payah lah makan nasik-nasik ni semua, aku syak benda ni semua dah ditambah dengan chemical, kalu dak macam mana boleh tahan kan. Walaupun kita ni dok makan ajinamoto apa semua, tapi kalau boleh elakkan makanan frozen macam ni, belambak kedai-kedai tepi jalan kat Thai dok juai makanan fresh.



Favurit !!

Sapa suka keropok ni, kita boleh travel sekali. Tapi hat ni berperisa miangkap, serr !! aku suka normal punya.


Seaweed snacks.

Walaupun mahai sikit, tapi aku akan beli. Biasanya aku tak suka share benda ni dengan orang, sebab mahai kan.. Hang nak hang belilah sendiri !!



Cereal.

Haaa, hampa beli ni pastu buboh dengan susu seperti di atas tu.. Maigadd perfecto !

Roti-roti.

Packaging paling bernas.

Hari tu ada sat binatang ni dok viral, tapi lani kurang dah. Ada dah juai kat tesco sini apa semua, tapi mahai. Thai jugak morah-morah.


Sabun basuh baju.

Sabun basuh baju sesuai digunakan untuk kumoq mulut hang yang busuk ituuuu...

Ubat ketiak.

Sissy sissy. Pondan sangat !


Mask ni best namati !

Dulu aku p travel kat Thai dengan Nis Cha, ari ari dia pakai ni. Aku jadi terpegaroh dengan dia. Walaupun kami pakai sama brand, tapi aku lagi cantek dari dia semasa berada di sana. #lakukeras



Kopi sedap !! Kegemaran Zalinah Nordin


Tengok lah mesin ais depa. Hang amik plastik, tekan sendiri.

Kalau dekat malaysia ni, nanti kena bukak peti sendiri freezer ais ketoi, pastu beg beg ais ketoi tu melekat antara satu sama lain, pastu hang akan jerit " adikkk, ais ni keraih la, mai tolong tarik sait "




Kalau dekat Malaysia, mesin ni hanya berfungsi sekali dalam masa 4 tahun, lepaih tu nanti ada notis
 " MESIN ROSAK ".. butoo


Chicken grilled burger & Fish burger tu sedap. 

Atas recommendation Ejump, aku pun cubalah.. Sedapnyaa burger tu. Burger hat lain ada pork, haramm ya untuk dimakan oleh umat Islam.


Cheese sandwich. Aku tak try lagi.

WOW !

Nasik berlauk.

Haaa, aku lupa nak amik gambaq bahawasanya, dekat 7-11 Thai ni ada jugak juai rokok, tapi depa tak display secara terang-terangan. Hal ini ialah kerana depa pon Malaysia punya rules iaitu tak boleh merokok di kedai makan dan sebagainya. Kiranya nak menggurangkan penghisap rokok.

Tak boleh isap rokok, depa isap pulak Vape. Haaa, cerita pasai vape kan, kawan aku, ABU,butohh nak juai dekat aku vape yang boleh meletop dekat mulut punya dengan harga RM70  !! Gilaaaaa !

Itu sahaja, bye !



No comments:

Post a Comment