Friday, June 26, 2020

Apa hampa mau bila hampa dah umoq 30an ?


Apa hampa mau bila hampa dah umoq 30an ?


Mungkin sapa yang berumoq 30an akan berasa benda yang sama..Apa hampa mau lagi dalam hidop ni ? Apa lagi hampa nak kecapi ? Hampa boleh boh dekat koemn di bawah nanti so kita boleh share pandangan...

Mungkin article ni hanyalah pandangan aku sorang, hampa mungkin lain.. So boleh la kita share share nah...



January's baby yoo !



Kewangan

Antara benda yang kita aim ialah " tak mau hutang", betoi dak.. Contohnya kita kalau boleh nak perabeh loan kereta, loan rumah, loan ptptn dan segala jenis hutang yang melibatkan bank. Rimaih oih depa dok kol dan paling sedih bila dapat gaji, kita terpaksa bayaq segala benda tu. 

Tapi sometimes untuk nak dapatkan keselesaan dalam hidop, kita terpaksa hutang jugak dan benda asas tu jugaklah yang kita perlukan untuk survive. Takdak rumah selesa pun susah, tak dak kereta pon susah.. So berpijaklah di atas kaki sendiri, gaji 2k pakai saga sudah, jangan berlagak pakai honda kecuali hampa keluaq dari burrrr*&@! ATM machine  ! 


Kek Besday kat ofis. Terima kasih !

Couchsurfing meet up, kebetulan Besday pulak kan... LOVE !!

Persahabatan

Benda paling penting bagi orang single macam aku dan benda ni jugak antara susah yang nak dikawal. Hampa taw ja lah bila bekawan ni, kadang kadang akan mai masalah, contohnya bila melibatkan duit, kerja, privacy, ego dan lain lain lagi. 

Masa umoq 30an jugak, aku yakin tak salah kalau kita nak make our circle small. Malas dah nak pleased people supaya depa fit dengan life kita, sebab kita pon tak mau adjust life kita untuk fit dalam hidop orang lain. Sama sama ketegak. Hampa nak hampa kawan, hampa tak mau sudah.. Dan aku rasa, jika ada satu pertalian persahabatan terputus time umoq macam ni, let it be like dat.. Biaq jalahhh.. Just pretend, maafkan dan cuba untuk baiki, kalau tak jadi jugak, biaq p ja lah.. Doa untuk dia walaupun kita tak suruh dia doa kat kita balik.

LOVE  !

Besday kami selang sehari.. Tiap-tiap tahun memang ada kek. Mampoih kencing maneh nanti..


Rindunya nak lepak dengan depa ni. Soon hopefully. !


Cinta

Ni part susah jugak. Yang single akan malaih dah nak cari sapa sapa. Malaih nak berkenalan dengan orang baru, malaih nak bercerita supaya orang kagom dengan kita... Wey, tak perlu pun cerita kehebatan cinta hampa dulu dekat orang lain.

Bagi yang dah kawin, to maintain the relationship pon struggle jugak kan. Dengan anak anak, family sendiri, husband, and wife... Lagi pulak time ni banyak dugaan, contoh macam penceraian, sakit dan jugak kematian orang tersayang.


Berkelah tengah malam sambut besday di Padang Kota. Kami kemas yaaa elok elok.


Founder Hush by Nissa and Zalinah Nordin. Thanks belanja.

Sedap oi benda ni.. apa nama tak taw

Privacy

Umoq 30an ni, kita nak privacy... Mungkin orang akan kata kita selfish but kita pon tak boleh nak pretend. Yaa, kita mau personal time dan " me time". Tak kesah lah, dah kawin atau belom, stay sorang, or bersama roommate or even stay dengan family pon.. Kita semua akan melalui fasa macam ni.

Kalau kawan tak respect kita punya privacy pulak macam mana? Ignore ja wey.. Kita ada pilihan dalam hidop. Hampa buang ja dia dalam hidop, senang... Dah letih nak ajaq orang supaya hormat privacy kita.


LOVE  !!!!!! 

Penghormatan

Selain kita mintak dihormati di tempat kerja dan kat rumah, hormat pon diperlukan dalam persahabatan. Hormat kat sini bukan hanv perlu tunduk ataupun tabik kat kawan hang, tapi just perlu respect pendapat, keputusan ataupun life lawan kita. We are not in their shoes, and they are not in ours.

Can we / you just shut up and don't keep complaining? Rimaih laaaaa


Apa ni gambaq gerak-gerak  ?

Kerjaya

Haaaa, mai umoq macam ni biasanya kita akan aim higher.. Nak jawatan, nak gaji banyak lagi. Tapi perluka kita main politik sebab nak gaji or jawatan tinggi ?? Yaaa, kita perlu.

Kita perlu jadi firm, steady dan tak goyang.. Kita jugak perlu selfish dan tunjukkan ego kita. Kalau hampa tak sanggop nak buat macam tu, memang susah nak naik. Kalau makan gaji pun kena buat macam tu, apatah lagi sapa yang berniaga, lagi lah kena buat. Pilihan kat tangan hampa.

Tapi honestly aku letih jugak lah bermain politik kat tempat kerja... I mean like, NO POINT  ! Kalau depa kata 2 + 2 = 6 pun aku setuju...


Rakyat jelata

Pendidikan

Haaa, mai umoq 30an ni, hampa rasa nak explore benda lain betoi dak. Hampa nak ada hobi baru, knowledge baru or skill baru. Itu normal. Sebabnya ialah kita dah bosan dengan benda yang kita buat sejak 10 tahun lepaih.

Kat sini ada beberapa idea, contohnya hampa boleh continue study, create hobi baru macam p main tennis ka, swimming ka, hiking or berlari dan yang paling aku suka ialah melukissss. Benda benda macam ni akan membuatkan hampa rasa eksaited untuk bangun pada esok hari, dan ada benda yang hampa nak looking forward.


Enjoy picture kat bawah ni yaa  !!

Makanan yang kurang sihat untuk sekeluarga  !

Ton depan pun mesti kek yang sama... Bagi la cash !

Hampa ada pendapat lain ? Boleh la komen kat bawah ni ya... LOVE !!! Happy Besday untuk semua manusia in 2020   !!!!!!!


1 comment:

  1. ahkak nak kena tukar soklan kamu ke 40thn ni hoooiiiiii
    30th is not applicable anymooooreeeeee
    ok bye

    ReplyDelete