Friday, June 14, 2019

Travel ke Iran : Part 3 Syiah ni baik atau jahat namati ?

Okay ni part last cerita travel ke Iran dengan Azerbaijan. Secara asasnya, dari segi agama, rakyat Iran dengan Azerbaijan ni memang ikot ideologi Syiah, Sunni pun ada tapi sangatlah minoriti. Aku syorkan dekat hampa kalau boleh elakkan untuk berbincang mengenai isu agama dengan depa ni supaya tidak menjadi satu masalah.

Selain tu kan, aku dok dengan hostel orang local Iran, iaitu hostel student..Dan ada dua hari tu aku sakit sikit lah, demam panas, dan puak-puak syiah ni lah yang jaga aku, depa tolong masak bagi makan, p beli ubat.. Kiranya depa ni pun manusia biasa jugak lah.

Pendapat aku lah kan, depa ni pun macam terpaksa ikot apa kerajaan depa buat, padahal depa tak mau pun. Tambahan media jugak ashik dok kutuk negra depa ni. Okay, jom layan gambaq-gambaq yang sempat aku rakam.







Wajib p tempat ni.



Gambar kat bawah ni semua ialah gambar aku amik dekat muzium.













Geng-geng hostel. jasa hampa akan aku kenang.








Kawan kepada kawan.






Yang bawah ni pulak gambar di Isfahan.








Rempah taw benda ni.





Bekas tapak pengeboman.


Jalan kaki, panaih nak mampoihhhhh..










Masak-masak dekat pantry.


Budak ni dari Iraq. Dia kerja cuci-cuci dekat hostel ni. Aku lupa nama hostel apa.




Ni hostel nya. 

Tersorok sikit dan aku ialah traveller pertama mai dok sini sebab tempat ni ialah hostel pelajar dan aku dapat contact dari kawan kepada kawan kepada kawan, haa punya susahhh.

Habis cerita pasai travel ke Iran dan Azerbaijan. Nanti aku tuleh lagi beberapa negara lain yang aku dah p. Sekian adiossss maderfaker !!!


1 comment: