Sunday, May 19, 2019

Krabi Thailand 2019

Krabi Thailand 2019



Dari Trang, kami naik bas ke Krabi, harga ialah 120 bath sorang. Lebih kurang 3 jam lebih macam tu. Bas amik dekat stesen bas Trang dan akan turun pun dekat stesen bas Krabi. untuk ke hotel, hampa naik teksi, tut tut atau pun teksi bermotor. Grab pun ada.


Tiket bas yang nipis. Lantak p lah janji sampai.

Ni dalam bas depa. Besaq dan bersih.


Tempat persinggahan, kiranya macam RnR lah.



Gambak ni aku amik sebab masa ni Nisa tengah berak kat dalam. Deni ashik makan nenaih ja, aku pun tak paham, pastu berak... Dia cuba drag aku macam nenaih jugak, tapi aku bijak, aku hanya makan tembikai...Berak jugak lah, tapi taik sikit-sikit. Hahaha



Hotel kami dok adalah dekat area town Krabi. Apasari Hotel. Duit tak cukup, aku terpaksa swipe card. demmit.. !!



Ada sumingpul. Tapi aku tak turun pun. Malaih.



Ni pemandangan dari balkoni bilik. Sebelah tu bilik Nisa. Aku nanti jerit panggey dia, pastu dia nanti bara...Hahaha.



Besoknya kami berkayak selama 6 kilometre, 2 jam di dalma hutan paya bakau. Best namati.



 








 Harga untuk aktiviti kayak ni ialah 400 bath. kena pandai tawaq lah dan depa jugak offer beberapa pakej tambahan yang lain. 


Ni sunset di pantai Kerabi.

Ni dok dengaq tour guide dok cerita pasai zaman purba dalam gua ni. Tak paham pulak cerita dia.



Semua dok nganga dengak tour guide dok tipu. Hahah

 Team kami  !!





Lepaih snap pic ni dia macam terjatuh sikit.




Tempah persinggahan ketika kayak.



Kalau kena kayak sorang sorang mungkin aku tak mai kot, macam seram sikit. 


Dekat kerabi ni, makanan dengan barang-barang macam mahai sikit. Mungkin sebab tourist spot kan. Nanti aku tuleh pasai makanan dekat sini pulak.



No comments:

Post a Comment